Botten, Gewrichten & Spieren

Botten, Gewrichten & Spieren

Je botten, gewrichten en spieren zorgen ervoor dat je je goed kunt bewegen. Deze wil je dus graag in topconditie houden! Gezonde voeding en voldoende beweging zijn cruciaal om je botten, gewrichten en spieren gezond, sterk en soepel te houden. In sommige situaties kan een supplement daarop een waardevolle aanvulling vormen. Vaak zie je in deze supplementen de mineralen calcium, magnesium en zink terug. 

1-10 van 87 producten

Van hoog naar laag sorteren
  1. Vegan Liposomaal Vitamine D3 K2 - 60 capsules
    Vegan Liposomaal Vitamine D3 K2 - 60 capsules
    € 23,95
  2. Glucosamine Chondroïtine met MSM, Vitamine C & D3 - 60 tabletten
    Glucosamine Chondroïtine met MSM, Vitamine C & D3 - 60 tabletten
    € 16,95
  3. Zink Gluconaat 25 mg - 60 tabletten
    Zink Gluconaat 25 mg - 60 tabletten
    € 5,95
  4. Vegan vitamine D3 - 75 mcg/3000 IE – 60 capsules
    Vegan vitamine D3 - 75 mcg/3000 IE – 60 capsules
    € 12,95
  5. Magnesium Citraat - 200 mg elementair Magnesium - 60 tabletten
    Magnesium Citraat - 200 mg elementair Magnesium - 60 tabletten
    € 12,95
  6. Vegan Aquamin Calcium - 90 capsules
    Vegan Aquamin Calcium - 90 capsules
    € 12,95
  7. Biologische Vegan Proteïne Blend poeder 67% - 400 g
    Biologische Vegan Proteïne Blend poeder 67% - 400 g
    € 18,95
  8. Vitamine D3 25mcg - 300 tabletten
    Vitamine D3 25mcg - 300 tabletten
    € 18,95
  9. Marine Collageen Poeder Peptan® Blend - 300 g
    Marine Collageen Poeder Peptan® Blend - 300 g
    € 29,95
  10. Vitamine K2 MK7 Menaquinone - 200 mcg - 60 tabletten
    Vitamine K2 MK7 Menaquinone - 200 mcg - 60 tabletten
    € 18,95

1-10 van 87 producten

Van hoog naar laag sorteren

Meer over Botten, Gewrichten & Spieren

 

Sterke botten

Botten worden gedurende je hele leven aangemaakt en afgebroken in het lichaam. Op jonge leeftijd vindt er meer botopbouw dan -afspraak plaats, waardoor de botten groter en sterker worden. Na het 45e levensjaar is er juist sprake van meer botafbraak.

Het is bij de meeste mensen wel bekend dat calcium de botten ondersteunt. Dankzij melk en andere zuivelproducten krijgen de meesten genoeg calcium binnen. Enkel calcium is echter niet voldoende: er is ook genoeg vitamine D nodig om te zorgen dat calcium goed kan worden opgenomen. 

Andere voedingsstoffen die belangrijk zijn voor de botten zijn magnesium, zink, eiwitten, fosfor en vitamine K.


Soepele gewrichten

Tussen je botten, in de gewrichten, vind je kraakbeen. Kraakbeen zorgt ervoor dat je gewrichten pijnloos en soepel kunnen bewegen: het veert mee wanneer je je beweegt of wanneer er druk op komt te staan. In het kraakbeen zit collageen, wat helpt bij het soepel houden ervan. Vitamine C draagt bij tot de normale collageenvorming voor normale werking van het kraakbeen en dus de gewrichten. 


Sterke spieren

Het menselijk lichaam bevat gemiddeld ruim 600 spieren. Deze spieren werken dagelijks samen om ervoor te zorgen dat je onder meer kunt ademhalen, voedsel kunt verteren en kunt bewegen. Voldoende beweging is essentieel om de spieren soepel en sterk te houden. Ook gezonde voeding is belangrijk. Zo heb je voldoende proteïne (eiwit) nodig om de spieren in stand te houden. Daarnaast spelen ook vitamine D, magnesium, calcium, kalium en vitamine D spelen een rol.