Cognitieve functies

De cognitieve functies omvatten alle processen die betrokken zijn bij het verwerken en opslaan van informatie. Het concentratie- en leervermogen, denken en het geheugen zijn voorbeelden van cognitieve vaardigheden. Soms vragen bezigheden als werk of studie veel van onze cognitieve functies en kunnen onze hersenen wel wat ondersteuning gebruiken. 

Pagina

1-10 van 36 producten

Van hoog naar laag sorteren
  1. Magnesium Tauraat capsules - Met vitamine B6
    Magnesium Tauraat capsules - Met vitamine B6
    Vanaf € 12,95
  2. Biologisch Sint-Janskruid 230mg - 120 capsules
    Biologisch Sint-Janskruid 230mg - 120 capsules
    € 16,95
  3. Aquasome® Liposomaal IJzer 20 mg - 250 ml
    Aquasome® Liposomaal IJzer 20 mg - 250 ml
    € 18,95
  4. Vitamine B12 - 1000 mcg - 60 zuigtabletten
    Vitamine B12 - 1000 mcg - 60 zuigtabletten
    € 12,95
  5. Biologische Lion's Mane poeder - 100 g
    Biologische Lion's Mane poeder - 100 g
    € 19,95
  6. Biologische Ginseng 300mg - 120 capsules
    Biologische Ginseng 300mg - 120 capsules
    € 29,95
  7. Mucuna tabletten - 20% L-dopa extract - 120 tabletten
    Mucuna tabletten - 20% L-dopa extract - 120 tabletten
    € 26,95
  8. Brahmi Tabletten 50% Extract - 120 tabletten
    Brahmi Tabletten 50% Extract - 120 tabletten
    € 24,63
  9. Kelp Algen extract met Jodium 75mg - 200 tabletten
    Kelp Algen extract met Jodium 75mg - 200 tabletten
    € 12,95
  10. Biologische Edelgistvlokken met Vitamine B - 200 g
    Biologische Edelgistvlokken met Vitamine B - 200 g
    € 12,95
Pagina

1-10 van 36 producten

Van hoog naar laag sorteren

Meer over Cognitieve functies

 

Verstoorde cognitieve functies

Verschillende hersengebieden werken met elkaar samen om onze cognitieve functies goed te laten verlopen. Echter kunnen deze functies ook verstoord raken, wat kan komen door ziekten als Alzheimer of Parkinson. 

Er zijn ook oorzaken van cognitieve stoornissen waar we zelf invloed op hebben. Factoren als angst en stress kunnen de cognitieve functies (tijdelijk) beperken. Zo maakt het lichaam bij langdurige stress veel cortisol aan, wat op termijn de geheugenfuncties negatief beïnvloedt. 


Cognitieve functies verbeteren

Onze leefstijl heeft veel invloed op de werking van de cognitieve functies. Zo helpt het om stress en angst zoveel mogelijk te vermijden, de alcoholinname te beperken, zo min mogelijk geraffineerde suikers te consumeren, de hersenen te blijven stimuleren en uitdagen en te zorgen voor voldoende lichaamsbeweging. De basis ligt altijd bij je leefstijl en voedingskeuzes.


Supplementen voor cognitieve functies

Wanneer je je leefstijl op orde hebt, maar toch wat extra ondersteuning wilt bieden aan bijvoorbeeld je geheugen of concentratievermogen, kun je kiezen voor een voedingssupplement. Mattisson verkoopt verschillende supplementen en voeding met voedingsstoffen waarvan is aangetoond dat ze een positieve invloed hebben op de cognitieve functies. Voorbeelden zijn magnesium, ijzer, zink en vitamine B12.