verberg productcategorieen

universalhealthstyle

Snack verstandig

Snaaien, snacken, graaien, lekkere trek, vreetbui. Hoe je het ook noemt, iedereen kent het. Aan het einde van de ochtend even de maag vullen, in de namiddag een oppepper of na het diner nog wat lekkers op de bank. Inderdaad, iedereen kent het. En iedereen kent ook de gevolgen, want juist dit zijn vaak ongezonde tussendoortjes. Maar hoe kun je de schade beperken? Natuurlijk is minder of niet snacken de beste optie, maar af en toe wil je gewoon genieten van een kleinigheidje. Wij vinden dat iedereen moet genieten van gezond en lekker eten en dus ook van een hapje tussendoor. Deze tips helpen je verstandig te snacken:

– Zorg dat je altijd wat gezonds te snacken in huis hebt en houdt deze voorraad goed aangevuld. Klinkt gemakkelijk, want wat je niet in huis hebt kan je ook niet eten. Toch hebben huishoudens met meerdere gezinsleden vaak een breed assortiment aan producten. Zorg dat daar altijd genoeg gezond bij zitten. Ga bijvoorbeeld voor (homemade) powerrepen, onze Biosprout cookies of knabbelgroenten.

– Zin in suiker? Blijf weg bij het snoep en kies voor gedroogde vruchten. Suiker in de thee of yoghurt? Vervang niet door honing, maar gebruik kokossiroop. Deze zoetstof heeft een minder heftige uitwerking op je bloedsuikerspiegel.

– Eet minder snelle koolhydraten zoals wit brood, rijst en witte pasta. De goede koolhydraten zitten in vezelrijke producten die ervoor zorgen dat je langer een verzadigd gevoel hebt. Voorbeelden hiervan zijn volkoren producten zoals volkoren tarwe en volkoren spelt of varieer eens met quinoa, amaranth of boekweit.

– Drink! Of vooral: denk eerst na voor je eet! Heb je wel echt trek? Grote kans dat je een trekprikkel verwart met een dorstprikkel. Drink dus eerst wat voor je aan het snacken slaat.

– Ga voor een gezonde, maar vooral lekkere smoothie! Snel, eenvoudig en in vele variaties. Meng wat yoghurt met een flinke scheut appelsap en een banaan in de keukenmachine of blender. Dit is de basis van je smoothie. Meng alles wat je lekker vindt er doorheen zoals frambozen, bosbessen of zelfs rode biet. Geef je smoothie een gezonde boost met bijvoorbeeld voedingssupplementen.

Iedereen kan gezond leven. En dat hoeft niet onsmakelijk of ongezellig te zijn. Bovenstaande tips helpen je verantwoord te genieten. In de webshop hebben we een uitgebreid ‘snack-assortiment’. Ga dus voor lekker en gezond met Mattisson!