Gezonde pannenkoekjes met amandel proteïne

Gezonde pannenkoekjes met amandel proteïne

Gezonde pannenkoekjes met amandel proteïne

Wil je langer vol zitten van je ontbijt of je extra eiwitten op een andere manier binnenkrijgen dan uit een proteïne shake? Proteïne pannenkoekjes zijn de perfecte eiwitrijke maaltijd of snack. Door de zoetige amandelsmaak is amandel eiwit een ideale proteïnebron om wei-eiwit mee te vervangen in baksels.

Proteïne pannenkoekjes

Pannenkoekjes zijn het perfecte ontbijt om jezelf of iemand anders mee te verwennen. Je kunt het beslag op heel veel manieren maken en door telkens af te wisselen met de toppings hoeven ze nooit te gaan vervelen. Zodra je er een beetje handig in wordt staat je verrukkelijke ontbijtje binnen een handomdraai op tafel! Door de eieren weg te laten en te kiezen voor een plantaardige melk is het daarnaast super eenvoudig om elk pannenkoeken recept vegan te maken. Ingrediënten die het goed doen in en op pancakes zijn banaan, cacao(nibs), pindakaas, rood fruit, kaneel, siroop en noten. Door er wat proteïne poeder aan toe te voegen maak je je pannenkoekjes eenvoudig eiwitrijk én extra verzadigend.

Wat is Amandel proteïne?

Amandel proteïne is gemaakt van geperste, ontvette en fijn vermalen witte amandelen. Amandel proteïne bevat door deze manier van verwerken veel meer eiwitten en veel minder vetten dan gewone gemalen amandelen (amandelmeel). 

Amandel proteïne is een plantaardige eiwitbron en een goede vervanger van wei-eiwit. Het bevat ongeveer 50% eiwit en is rijk aan het aminozuur L Glutamine. Amandel eiwit heeft een zoetige amandelsmaak en is glutenvrij. 

Wat is Amandel proteïne?

Amandel proteïne is gemaakt van geperste, ontvette en fijn vermalen witte amandelen. Amandel proteïne bevat door deze manier van verwerken veel meer eiwitten en veel minder vetten dan gewone gemalen amandelen (amandelmeel). 

Amandel proteïne is een plantaardige eiwitbron en een goede vervanger van wei-eiwit. Het bevat ongeveer 50% eiwit en is rijk aan het aminozuur L Glutamine. Amandel eiwit heeft een zoetige amandelsmaak en is glutenvrij. 

Hoe gebruik je Amandel proteïne?

Amandel proteïne is te gebruiken als vervanger van meel in bakrecepten zoals pannenkoeken, brood, gebak, koekjes of cake (vervang 25% van het originele meel). Omdat amandel eiwit veel vocht opneemt en van nature zoet is, heb je meer vocht nodig en minder suiker of zoetstof. Amandel proteïne is niet alleen een handige manier om wei-eiwit of gluten mee te vervangen, de extra eiwitten in je maaltijd zorgen ook voor een langduriger verzadigd gevoel.

Pannenkoekjes met Amandel proteïne

Zin gekregen in pannenkoekjes? Probeer deze chocolade amandel proteïne pancakes met aardbeien!

Ingrediënten voor 3 porties

Bereidingswijze

  1. Pureer de bananen, eieren en havermelk met een staafmixer tot een gladde massa.
  2. Voeg de havermout, amandel proteïne poeder en cacaopoeder toe en pureer opnieuw. Voeg eventueel een scheutje extra melk toe als het beslag te dik is. Maak het echter niet te vloeibaar; dan kun je er geen kleine pancakes meer van bakken omdat het beslag gaat uitlopen.
  3. Verwarm een lepeltje kokosolie in een ruime koekenpan en maak hierin 3 tot 4 hoopjes van het beslag.
  4. Bak de pancakes op laag tot middelhoog vuur totdat er bubbeltjes ontstaan aan de bovenkant.
  5. Draai de pannenkoekjes om met een spatel en bak ze ook de andere kant goudbruin. Herhaal tot het beslag op is.
  6. Serveer de pancakes met verse aardbeien en munt. Garneer naar smaak met hennepzaadjes of bijenpollen.

Volg @mattissonhealthstyle op Instagram voor meer recepten!