Gezondheidsdoel

 

Het is voor iedereen belangrijk om dagelijks voldoende essentiële voedingsstoffen binnen te krijgen, maar in sommige gevallen kan het lichaam wel een beetje extra gebruiken. Selecteer hier jouw gezondheidsdoel.

 

Ontzuren

Basische (of alkalische) voeding biedt compensatie voor de verzurende stoffen die we dagelijks binnenkrijgen. 

Immuunsysteem

Gezonde voeding speelt een belangrijke rol bij het instandhouden van een sterk immuunsysteem. 

Botten, Gewrichten & Spieren

Houd je botten, gewrichten en spieren soepel met o.a. calcium, magnesium en zink.

Hart & Bloedvaten

Omega 3 vetzuren, antioxidanten en verschillende mineralen zijn van groot belang voor het cardiovasculair systeem.

Slaap & Ontspanning

 Een goede avondroutine en de juiste supplementen kunnen je ondersteunen bij het vinden van fysieke en mentale rust. 

Energie

Voedingsstoffen als Vitamine B12, Magnesium, IJzer en Vitamine C zijn essentieel om ons fit en energiek te voelen.

Darmgezondheid

De juiste voeding helpt om de darmen gezond te houden. Probiotica of vezels kunnen een mooie aanvulling zijn.

Luchtwegen

Goede luchtwegen reinigen zichzelf, maar kunnen soms wel wat hulp gebruiken om goed te blijven functioneren.  

Zenuwstelsel

Tekorten aan voedingsstoffen tasten het zenuwstelsel aan. Supplementen kunnen ondersteuning bieden.

Gemoedstoestand

Voedingsstoffen als Magnesium, diverse B-vitamines en Vitamine C hebben een positieve invloed op de gemoedstoestand.

Cognitieve Functies

Factoren als stress en angst hebben een negatieve invloed op de cognitieve functies. Supplementen kunnen helpen.